Un specialist in optimizarea site-ului pentru performante mai bune in online este cineva instruit și cu experienta sa iti imbunatateasca vizibilitatea paginilor site-ului in rezultatele afisate de motoarele de cautare. Urmand acest ghid complet impartit in mai multe capitole, ar trebui sa dobandesti suficiente cunostinte de baza pentru implementarea tehnicilor SEO de baza si care iti vor pava drumul spre un site bine optimizat. Pentru o mai buna intelegere a acestui capitol iti recomandam sa citesti Partea I: Introducere si in plus, ar fi bine sa iei in considerare contractarea unui profesionist ce ofera servicii SEO din Bucuresti, si, care totodata, pe langa serviciile oferite iti poate ghida optimizarea site-ului prin consultanta gratuita si un serios audit tehnic SEO.
Decizia de a angaja un specialist SEO este o decizie importanta care iti poate imbunatati site-ul si poti economisi atat timp, cat si bani. Insa, este bine sa te asiguri ca in prealabil vei studia bine ofertele si potentialiele avantaje ale contractarii specialistului, precum si eventuale daune pe care implementarea tehnicilor incorecte de SEO le poate aduce businessului tau.
Multe servicii SEO oferite de firme si alte agentii si consultanti ofera servicii utile detinatorilor de site-uri, cum ar fi:
- Revizuirea continutului sau structurii site-ului, precum si optimizarea acestora;
- Sfaturi tehnice privind dezvoltarea site-urilor, spre de exemplu, gazduire, redirectionari, pagini de eroare, utilizarea JavaScript, utilizarea variantei mobile etc.;
- Dezvoltarea de continut bogat si valoros pentru utilizatori;
- Managementul campaniilor de promovare si dezvoltare a afacerilor in mediul online;
- Studiul de cuvinte cheie;
- Instruirea si scolarizarea in bunele practici SEO;
- Expertiza in diferite industrii si zone geografice, cum ar fi local, national sau international.
Este important ca inainte de alegerea serviciilor SEO sa te familiarizezi si sa iti imbogatesti cunostintele cu modul in care functioneaza Google, dar si alte motoarele de cautare.
Intr-o varianta mai scurta ar fi bine sa tii de urmatoarele trei aspecte de baza:
Crawling
Primul pas pe care il face Google este sa afle ce pagini exista pe internet. Trebuie sa stii ca nu exista un registru al tuturor paginilor web si de aceea Google cauta in permanenta noi pagini si le adauga pe servarele sale ca pagini cunoscute ca mai apoi acestea sa capete relevanta la cautarile organice. Acest proces de descoperire a noilor pagini, la nivel micro, sau site-uri la nivel macro, se numeste crawling si este desfasurat cu ajutorul Googlebotilor, cunoscuti si sub denumiri ca spideri, boti, agenti de crawling etc.
Unele pagini web ii sunt cunoscute, deoarece Google le-a crawlat deja, insa alte pagini sunt descoperite atunci cand Googlebotii urmaresc linkuri de la o pagina deja indexata la o noua pagina. Din acest motiv este bine ca prin serviciile de optimizare site SEO sa beneficiezi de obtinerea noilor linkuri in mod constant.
Alte pagini sunt descoperite atunci cand un detinator al site-ului trimite lista de pagini a acestuia (un fisier sitemap) pentru ca Googlebotii sa se deplaseze mai facil si sa descopere cat mai rapid paginile dorite.
- Pentru a imbunatati accesarea de catre crawleri a site-ului mai facil si rapid, trebuie sa stii ca ai urmatoarele optiuni:
- Pentru modificari la aduse la o singura pagina, puteti trimite o solicitare de indexare printr-o adresa URL individuala catre Google din instrumentul Google Search Console.
- Obtine noi linkuri din bloguri cunoscute, publicatii online cu reputatie buna sau alte site-uri cu autoritatea domeniului puternica.
- Adauga frecvent continut bun si de calitate pentru utilizatori si distribuie aceste adrese in conturile sociale de unde vei atrage trafic si poti chiar genera linkuri pe cale pur naturala.
Indexarea
Dupa descoperirea unei pagini web, Google va incearca sa inteleaga despre ce este vorba, iar acest proces se numeste indexare. Atat Google, cat si alte motoare de cautare analizeaza continutul text paginii, catalogeaza imaginile si fisierele video incorporate in pagina legaturile create prin linkuri navigationale si “intelegand pagina” ii ofera acesteia relevanta pentru anumite cuvinte cheie.
Pentru a imbunatati indexarea paginilor iti recomandam sa tii cont de urmatoarele aspecte:
- Creaza titluri de pagini scurte si semnificative, care nu genereaza adrese URL de peste 100 de caractere;
- Foloseste intertitluri relevante pentru sectiunile de continut din fiecare pagina si subiectul paginii, utilizand titluri incepand de la H1 la H6.
- Foloseste continut text pe langa imagini si nu doar imagini pentru a transmite mesajul utilizatorilor online, pentru ca astfel Google poate sa inteleaga mai bine despre ce este vorba in imagini sau videoclipuri.
Relevanta paginilor si ocuparea unor pozitii de top in Google
Cand o persoana solicita o interogare, adica efectueaza o cautare pe Google, acesta din urma oncearca sa gaseasca raspunsul cel mai relevant din indexul sau stocat pe servare pe baza multor factori.
Astfel, Google incearca sa ofere o experienta cat mai buna oamenilor si raspunsurile cele mai relevante, luand in considerare printre altele de lucruri precum locatia, limba si dispozitivul utilizatorului (desktop sau telefon).
De exemplu, la cautarea „optimizare site SEO” Google ar arata rezultate diferite de la un utilizator din Bucuresti fata de alti utilizatori din alta regiune a Romaniei.
Daca te gandesti sa angajezi un specialist SEO, atunci este indicat sa faci asta cat mai devreme posibil. Un moment excelent pentru a contracta servicii SEO este atunci cand ai in vedere o reproiectare a site-ului, cand intentionezi sa publici un site nou sau sa obtii anumite performante conform obiectivelor tale. In acest mod, alaturi de specialistul angajat intr-o firma SEO precum ADfel Digital Marketing si Partea III din Ghidul nostru te poti asigura ca site-ul tau este conceput pentru a fi prietenos atat cu utilizatorii online, cat si cu motorul de cautare.