Presiunea termenelor de la servici, munca nesatisfacatoare in echipa, proasta gestionare a timpului sau lipsa de apreciere din partea superiorilor sunt motive suficient de intemeiate pentru ca personalul sa migreze in mod constant de la un job la altul. Sindromul de epuizare profesionala, sau burnout, dupa cum este cunoscut cel mai bine, este o boala profesionala care poate sa afecteze individul la nivel psihic si fizic.

Intr-o companie, managementul trebuie sa se asigure ca personalul este multumit de conditiile oferite si ca regimul de munca nu conduce la instalarea sindromului de epuizare profesionala. Dupa cum bine se stie, un angajat fericit este mai productiv, mai implicat, mai motivat si mai sanatos. Drept urmare, un astfel de angajat va avea un randament mai mare in ceea ce priveste indeplinirea task-urilor si va avea motivarea de a continua sa lucreze in acelasi departament si chiar sa exceleze.

Pentru evitarea situatiilor precum concediile dese si prelungite, demisia datorita suprasolicitarii la locul de munca si asa mai departe, exista o serie de masuri care se pot lua in considerare pentru a crea un mediu de lucru placut in care sindromul de epuizare profesionala nu isi are locul.

Diversificarea task-urilor

Acest lucru inseamna ca munca desfasurata sa aiba incluse o serie de activitati care sa creeze diversitate. In general munca repetitiva poate sa favorizeze aparitia acestui sindrom de epuizare profesionala, motiv pentru care fisa postului trebuie sa includa si o serie de activitati conexe care sa fie in folosul angajatului.

Desigur, exceptie fac domeniile de activitate in care nu este posibil ca task-urile sa fie diversificate, caz in care pot sa fie luate in considerare urmatoarele solutii de pe lista aceasta.

Creearea unui echilibru intre pauzele avute si timpul de lucru

Un angajat este mai productiv dupa un moment de recreere. In special daca munca depusa este bazata pe niste task-uri repetitive, este recomandat ca pauzele sa fie setate mai des pentru acestia. Astfel, trebuie sa se creeze un echilibru optim intre timpul de lucru si pauzele avute.

Infiintarea unui spatiu de relaxare pentru angajati

Spatiile de relaxare sunt foarte importante in cadrul unei companii deoarece pot sa fie folosite de angajati pentru recreere. Atunci cand exista astfel de conditii se poate preveni mai usor instalarea sindromului de epuizare profesionala. Prin crearea unui mediu de lucru placut angajatii vor fi mai motivati si starea lor de spirit se va pastra pe o nota pozitiva.

De asemenea, un mediu de lucru placut va stopa si migrarea angajatilor de la un loc de munca la altul. Este foarte important ca managementul unei societati sa ia in considerare astfel de aspecte deoarece sanatatea angajatilor este importanta. Pe langa cele mentionate, pentru mentinerea bunei dispozitii a angajatilor si nu numai se pot oferi conditii precum abonamente la sala sau la piscina, tichete de vacanta, sporuri pentru stres in domeniile de activitate in care exista astfel de conditii, sa aiba acces la diverse evenimente culturale, cursuri, training-uri, workshop-uri etc. Idei pentru a mentine angajatii interesati de un loc de munca dar si pentru a le respecta sanatatea sunt foarte multe, important este sa se aplice.

Sindromul de epuizare profesionala poate avea efecte foarte negative asupra unei persoane, motiv pentru care fiecare angajator trebuie sa se concentreze sa ofere conditii excelente de lucru.